להתיר את הסבך הפנימי, ולהיות יחד בְּבַּקשה
הורות. זוגיות. יחסים
להיות יחד בְּ-בַּקשה זאת הזמנה.
הזמנה להיות בקשר עם ותוך כדי,
לשים לב לעצמי מול הרצון של האחר.
להגיד 'כן' בשמחה, ו'לא' מתוך בהירות פנימית (גם אם זה יוצא החוצה בחריפות),
להאט את האינטראקציה כשמשהו עדיין לא מתאים,
כשצריך עוד רגע פנימה כדי להקשיב לרצונות שונים,
לסמוך על התחושות והאינסטינטינקים,
לבטא ולהיות בקשר עם מה שקורה כאן ועכשיו-
גם אם בטעות דרכנו על הרגל של הצד השני,
או מי מהצדדים מבקש להאט או לעצור.
לרקוד ולהיות בקשר גם כשהרצונות שונים ואפילו לכמה רגעים בכלל (!) לא מסתנכרנים.
האפשרות להיות יחד בְּבַּקשה מזמינה אותנו למערכת יחסים פנימה והחוצה.
מזמינה אותנו לעשות מקום ולהתיר את הסבך הפנימי, התרה עדינה שמאפשרת לראות כל אחד מהצרכים והחלקים שלנו, ולהיות איתם יחד מתוך בַּקשה, לתת התרה לעצמנו ולכל חלקינו להיות, ומתוך כך גם להתגלם ביחסים.
איך אפשר להיות גם עם החלק שדואג ודורש "להתאים" החוצה, ועדיין להביא את עצמך לאינטראקציה?
להיות עם החשש לאכזב או להרחיק ויחד איתו להגיד את ה'לא' שמבקש להאמר?
להיות עם הציפיות והחשש שבא עם המפגש, ועדיין להיות בסקרנות לפגוש את מה שיש?
לשים לב לרצון להציל את אהובינו מקושי, ועדיין להיות עם הכאב או חוסר האונים שלהםן?
להיות עם כל מה שגועש כאשר הרצונות שלנו מנוגדים או סותרים, ולהחזיק מבפנים אפשרות של גם וגם?
איך עושים את זה?
נשים לב פנימה, בסקרנות, נעשה מקום לכל מה שהסתבך שם, לרצון העוצמתי, לידיעה הפנימית, לפחד ולחוסר האונים, ליאוש שמונח לצידם, לכאב שמבקש מקום ועיניים אוהבות מקדמת דנא. נראה למה הם זקוקים מאיתנו, מחוץ ובתוך האינטראקציה.
ומשם נשים לב החוצה, אל התגובות של הצד השני, הרצון שיש שם, ואולי גם החשש, ההיענות, הקצב.
ומתוך ההקשבה העדינה אך העצמתית הזאת, יש שיתאפשר מעין ריקוד, תנועה משותפת של סקרנות, שמאפשרת להסתכל בעיניים, להאט ולהגביר את הקצב בהתאם למנגינה המשותפת.
למה אגדות?
מי מאיתנו לא מכיר את הסיפור בו האמא הפכה מאמא טובה לאמא רעה, האב עשה הכל על מנת להגן על ילדתו
ממפגש בלתי נמנע, ונערות ונערים נשלחו ליער בלי כלים?
או את הסיפור בו התפוח המורעל הוגש שוב ושוב, נער אמיץ נשלח להביא להורה את מי החיים, ההורים היו ונעלמו, ורק לעיתים רחוקות שבו וחזרו?
או את הסיפור של ידיים שנקטעו, קול שנאלם, ונערות שנפלו לתרדמה דמויית מוות?
הסיפורים האלו מזכירים מאד משהו.. לא רק את האגדות עליהן גדלנו, אבל גם קצת את הסיפורים המשפחתיים האישיים של כל אחד ואחת מאיתנו.
כולנו ילדים וילדות שנכנסו ליער, נסיכים ונסיכות שנולדו למלכים ומלכות.
האפשרות לעבודה עם סיפורים וארכיטיפים היא עמוקה מאד, ויחד עם הקונסטלציה המשפחתית וההתמקדות יתאפשר לנו לגעת עמוק בסיפור האישי והמשפחתי שלנו, ובחומרים מהם עשויים החיים עצמם.
להתיר את הסבך הפנימי, ולהיות יחד בְּבַּקשה הוא קורס בו אנו מוזמנים פנימה, אל תוך סבך מערכות היחסים בתוכן עוצבנו, הפנימיות והחיצוניות שפיתחנו, ואל אפשרויות ההתרה.
זהו קורס בו נחקור את הקסם ממנו נוצרה המערכת ממנה באנו, ואת הכשפים שלה- דרך הסיפורים שלה
האגדות יהוו עבורנו מפה והזמנה עדינה לשבר של ילדותינו
למפגש עדין עם השכבות של הסיפור שלנו, ועם הסיפורים המשפחתיים שמחכים לעיניים חדשות.
נפגוש את השבילים שנלקחו וכאלה שלא,
חלקם טושטשו תחת צמחייה שגדלה פרא מרוב חוסר שימוש,
שבילים שמהווים אפשרויות נוספות להתהלך בעולם שכמעט נעלמו מהמערכת.
הם שם, מחכים לנו, לעיניים וללב שלנו.
לפעמים נגלה אפשרויות שמעולם לא ידענו שיש באמתחתנו, ונוסיף אותן לסל הכלים - זה שבקשנו מאבא ואמא למלא- אבל גם ברשותם הן לא היו.
הסל הזה יאפשר לנו לגדל מחדש אברים שנקטעו, קול שהושתק, להקיא חתיכות רעל שנותרו תקועות בגרוננו.
הוא יאפשר לנו לראות בעיניים טובות את הילד.ה המתוק.ה ומלא.ת התשוקה שבתוכנו, ואת הילד.ה המפוחד.ת שלמד.ה
איך נכון להיות בעולם ולעיתים מדלג.ת על כל מה בפנים כדי להיות שייכ.ת, ולעשות מקום בטוח- כדי שהם.ן יוכלו לנשום מחדש, ולהתגלם מחדש במלוא יופיין ויופיים.
הוא יזמין אותנו להתנסות בתוך החיים, לאט ומתוך הקשבה פנימה, ללמוד את חכמת הפלך עם מכשפ.ה טובה, לתת מקום לקול עם בטן רחבה, להכנס ליער עם הדרכה וחושים ערים, לפגוש צפרדעים ונסיכים בלי לאבד את הקשר עם כדור האור הפנימי, ולנווט את דרכנו ביער החיים.
הנושאים בהם ניגע בקורס
✶ טראומה כהזמנה לריפוי- להחזיר את הלב שנגנב בשינה
✶ לפגוש את הטורף הפנימי ואת כוחות הריפוי
✶ רגליים ונעליים כסמן ליכולת תגובה ומוביליות. הזמנה להיות עם התשוקה וחוסר האונים
✶ רצונות וצרכים מול צריכים. לעשות מקום לחולמ.ת
✶ תרדמה דמויית מוות. האפשרות לירוק את החתיכה הרעילה שתקועה בגרוננו
✶ הפחד שלא מאפשר את החיים. דכאון בין דורי
✶ הקשר בין גוף לקול ולאפשרות לקחת מקום
✶ הכניסה ליער ולעולם המינית
✶ האובדן שבא בעקבות חוסר אמון. חשיבות ההכרה של שני בני הזוג
✶ חוסר אונים ונסיון שליטה- מציאות מול חלום. מפגש חלום עם דיג'רידו (!!)
✶ החזרת האמון
✶ מקשר של סיבה ומסובב לקשר של שניים- שינוי חוזים ישנים בזוגיות
✶ לגדל את הידיים שנקטעו מחדש, חשיבות הדמעות
✶ מעבר והתמקמות מיחיד לשניים
✶ לפגוש את הזעם, לטפל בלב
זה נשמע המון, אבל מטבען האגדות מאפשרות לנו גישה למפתחות עמוקים, שמאפשרים לגעת בשבר ובאפשרות הריפוי בכל פעם מחדש.
האם זהו קורס לימודי?
כן. זהו קורס שהוא גם וגם. גם הזמנה לתהליך אישי שכל אחד ואחת מאיתנו יעברו בקורס, וגם קורס לימודי בקונסטלציה משפחתית בשילוב כלים מעולם ההתמקדות ב'גישת התמקדות בבית'.
הקונסטלציה היא כלי טיפולי שמאפשר עבודה מערכתית עם העברה בין דורית בקבוצה, או באחד על אחד בקליניקה עם נושאים 'מופשטים', אירועי חיים, ואנשים או נושאים מולם עולה קושי/ תקיעות.
התמקדות היא גישה שמזמינה אותנו להקשבה פנימה, למפגש עם החלקים בתוכנו מתוך קבלה רדיקלית, ולתנועה חדשה פנימה והחוצה. 'התמקדות בבית'- היא גישה שפותחה ע"י ענת גל-און, ומעמיקה את ההזמנה להקשבה וביטוי בדגש על היחסים עם הקרובים לנו ביותר.
בכל מפגש נלמד תיאוריה ועקרונות משדה הקונסטלציה המשפחתית בשילוב התמקדות, אפשרויות ליישום ושילוב בליווי תהליכים, ולשאלות שעולות מהשטח.
ניתן מקום לתהליך האישי דרך תרגילים קונסטלטיביים והתמקדותיים, לחקירה משותפת של ארכטיפים וייצוגים דרך אגדה נבחרת, ולקונסטלציה עם סיפור אישי של אחד/ת המשתתפות.ים.
❦
מסיימי הקורס יקבלו תעודת סיום של מודולה כפולה בקונסטלציה משפחתית (70 שעות אקדמיות).
הקורס מהווה חצי ממסלול ההכשרה של מנחה מוסמכ.ת לקונסטלציה משפחתית בביה"ס 'דרך הקונסטלציה -ביה"ס לקונסטלציה מערכתית בישראל' בניהולו של ישי גסטר.
המעוניינים יוכלו להמשיך במסלול לקבלת תעודת מנחה קונסטלציה משפחתית.
למי הקורס מתאים?
למלווי תהליכים, מטפלים/ות, מאמנים/ות ומנחים/ות שמבקשים להעמיק את הההסתכלות על התהליכים הקשורים להורות, זוגיות ויחסים מתוך הקשבה והסתכלות אישית ובין דורית.
לכל מי שמתעניין/ת בקונסטלציה משפחתית משולבת התמקדות ורוצה להעמיק ולגעת בסיפור האישי והמשפחתי, בשבילו.ה ובשביל להעביר הלאה, לדורות הבאים.
לכל מי שאוהב.ת אגדות, ארכיטיפים וסיפורים ככלי לחקירה וריפוי.
אין צורך בנסיון קודם בקונסטלציה.
אז איך עושים את זה בפועל?
בפועל, מה שנעשה יחד זה לחקור- דרך תרגילים שיזמינו אותנו להקשבה פנימה ואגדות שמזמינות בדיוק את התנועות של החיים, שמזמינות את הילדות והילדים שהיינו להקשיב באוזניים כרויות, בסקרנות, שמזמינות את הלב הער לסמן את הנקודות האישיות שלנו.
ניתן להן לספר לנו משהו על השבר, משהו על ההקשר האישי, על נגיעה לאחת או יותר מהדמויות שנפגוש- מתוך הפוזיציה בה אנחנו נמצאים היום, או דרך המפגש עם הסיפור המשפחתי דרך הפוזיציה של אחת הדמויות.
הקונסטלציה המשפחתית תאפשר לנו לגעת דרך סיפור אוניברסלי בסיפור האישי, ותזמין אותנו לתנועה של ריפוי של השדה האישי והקולקטיבי.
נבחן קונסטלטיבית כיצד משפיע הפיצול של הטראומה של ההורים על הילדים- ואיך מסתכלים על הייצוגים הללו בהקשר של סדר האהבה.
ההתמקדות תאפשר לנו לפגוש מבפנים את החלקים שיש שם, באגדה, שמהדהדים את החלקים שלנו או את הסיפור האישי- נראה איך הצפרדע והנסיכה, אשת השלד והדייג, האמא החורגת והילדה תאבת החיים, הסבתא והזאב, האבא המפוחד והנערה הנרדמת, כל אלה דמויות וייצוגים בתוכנו, ואיך עושים מקום לכולם.
ונפגוש. את הקסמים שנלחשים בתוכנו, את העושר, את החדווה שמסתתרת ומחכה מתחת לכל הדברים, רוצה לרקוד, ולחקור, ולחזור להפגש.
זה הקורס. זוהי ההזמנה. בואו בהמוניכןם :)
(סתם, נהיה קבוצה אינטימית, אבל כל החלקים מוזמנים אז נהיה גם מלא)
❦❦❦❦❦
והנה עוד מידע שנוגע לשאל(ו)ת המעשיות {מה? גם אגדות וגם מעשיות? ☺}
קצת על קונסטלציה משפחתית
קונסטלציה משפחתית היא גישה מערכתית שעוסקת בין היתר בהעברה בין דורית.
בעזרת הקונסטלציה ניתן לגשת לקונפליקטים ותקיעויות שאנחנו פוגשים בחיים מתוך הסתכלות על המערכת, ומתוך כך לפגוש את מקור התופעה ולתת לה הכרה.
בבסיס הגישה מונחת ההכרה כי אנו 'מחזיקים' נושאים ונאמנויות עבור הדורות הקודמים, מתוך נאמנות לסיפור המשפחתי. נאמנויות שמאפשרות לנו להיות בשייכות לסיפור המשפחתי, אך מייצרות מעורבבויות שלא תמיד מאפשרת לנו לגשת לחיים במלואנו.
הקונסטלציה מאפשרת לעשות סדר במעורבבויות שנוצרו במשפחה ולאפשר לכל אחד לקחת אחריות ובעלות על מה ששייך לו. מתוך כך מתרחשת תנועה בחיינו שמאפשרת לנו לגשת לאותו נושא אחרת, הפעם מתוך פניות ונוכחות.
הקונסטלציה המשפחתית שלי משולבת באופן בלתי נפרד בגישת ההתמקדות, וספיציפית ב'גישת התקדות בבית', שמאפשרת הקשבה אחרת פנימה והחוצה, עם דגש על מערכות יחסים קרובות. לכן הלימוד יהיה משולב בשתיהן :)
קצת עליי
דקלה אייל סיטון, מנחה מוסמכת להתמקדות עם מבוגרים, ולהתמקדות עם ילדים ונוער מטעם המכון הבינלאומי בניו- יורק, מוסמכת בגישת TAE (מתודה לחקירה יצירתית וביטוי), ובגישת 'התמקדות בבית'.
מנחה מוסמכת לקונסטלציה משפחתית ומורה ב'דרך הקונסטלציה -בית הספר לקונסטלציה מערכתית בישראל'.
מלווה תהליכים אישיים בקליניקה בזוגיות, הורות, יצירה ויציאה לאור.
מפתחת קורס ייחודי לעבודה עם אגדות וחלומות עם כלים מעולם הקונסטלציה המשפחתית וההתמקדות, בדגש
על אפשרויות התנועה והביטוי שלנו ביחסים קרובים ובעולם.
הקורס הזה בא מתוך קרביי, מתוך תהליך האישי ומסע של חקירה דרך אגדות וסיפורים, חקירה של ההקשרים של עבודה עם הילד/ה הפנימי/ת, והנרטיבים שמעצבים ומתעצבים בילדות, וההשפעה שלהם על הורות, זוגיות ויחסים.
התהליך חידד את חשיבות החקירה האישית של כל אחד לעצמו, ההקשרים הפנימיים לסיפור האישי והמשפחתי, והאפשרות להגאל על ידי סיפור הסיפור מבפנים החוצה.
פרטים טכניים, איפה וכמה
הקורס יפתח 05.02.21 בתל אביב.
הקורס בן 14 מפגשים בני 5 שעות, אחת לשבוע, שלוש פעמים בחודש (מלבד שישי באחרון בכל חודש).
ימי שישי, בין שעות 09:00-14:00, בקבוצה אינטימית של עד 10 משתתפים.
בתאריכים- (יתכנו שינויים קלים, אבל זוהי כוונת הלב. כל שינוי ייקח בחשבון את צרכי המשתתפות.ים)
5/2, 12/2, 26/2 (טנטטיבי, פורים), 5/3, 12/3, 19/3, 9/4, 16/4, 23/4, 7/5, 14/5, 21/5, 4/6, 11/6
מחיר
5,400 ש"ח (2,700 לכל מודולה).
5,000 ש"ח בהרשמה מוקדמת עד יום 22/1/21.
בשל הקורונה, ניתן לפרוס לכמות נדיבה של תשלומים.
לבוגרי ארבע מודולות ומעלה- 50% הנחה.
דמי הרשמה של 300 ש"ח ישולמו מראש כדי לשריין מקום בקורס.
במידה ועינייני הקורונה יבקשו את תשומת ליבנו- ניתן להם בנדיבות תוך כדי שימת לב לחשיבות של אמירת הלא :)
וזה אומר, שפתיחת הקורס תדחה במידה ויהיה סגר, ושיעורים יושלמו באחד על אחד במידה ומי מהמשתתפים ייאלץ להכנס לבידוד ☹
אני כאן לכל שאלה. מוזמנות ומוזמנים מאד ☼